Välkommen till vår webbshop.
Undrar du över något är du välkommen att skicka ett mail till oss så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig så snart som möjligt.

Ditt meddelande har skickats
Ett fel uppstod, meddelandet skickades inte.

Om oss:
NettoSat är ett företag som säljer främst tillbehör hemelektronik via vår webbshop.
Verksamheten finns i Söderhamn.
Vi har varit i branschen sedan 1989 då vi började med egen tillverkning av parabolantenner.
Från 1990 började vi sälja på postorder över hela landet.

Från 2002 har vi sålt via vår webbshop.

Vi innehar F-skatt, org. 660514-7518

NettoSat
Sofieholm (ej butik)
826 91 Söderhamn

OBS Ingen butiskförsäljning, förutom e-handel endast avhämtning efter överenskommelse om tid.
Kontakt och support sker via mailen nedan.

Mail: info@nettosat.se

GDPR

Vi sparar följande persondata om våra kunder för att t.ex underlätta reklamationer samt uppfylla de svenska lagkraven för handel:

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter


Våra köpvillkor

Villkor för att handla med 14-dagars faktura.

En fakturaavgift om 29:- kr tillkommer, du ser alltid aktuell avgift i kassan innan du godkänner ordern.

Betalningsvillkor är 14 dagar från fakturadatum.

Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 60 kr samt dröjsmålsränta med fn 24 % per år.

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:

Du har fyllt 18 år

  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
  • Du har inga betalningsanmärkningar

 

Olika fraktsätt


Brev: Skickas som normalbrev A-post eller Varubrev 1-klass utdelas eller aviseras enligt Postens villkor.
Inget kollinummer eller försäkring på brev.
Frakt från 39:-, även möjlighet till fraktfritt, du ser alltid den aktuella fraktkostnaden för din order i kassan innan du godkänner ordern.


Ombudspaket: Leverans till DHL- Servicepoint utlämningsställen, (www.servicepoint.se) kvarligger 14 dagar från ankomst.
Normal leveranstid 1-3 dagar från att vi skickar.
Aviseras via sms eller e-post
Frakt från 29:-, även möjlighet till fraktfritt, du ser alltid den aktuella fraktkostnaden för din order i kassan innan du godkänner ordern.

Vi förbehåller oss rätten att ändra valt transportsätt om order p.g.a vikt, format eller annat gör det olämpligt att använda valt transportsätt, den debiterade fraktkostnaden överstiger dock aldrig det som visas i kassan.

Outlöst paket:För försändelser som inte löses ut och därmed går i retur till oss efter liggetidens slut debiterar vi 350:- i avgift för att täcka våra kostnader för frakt+returfrakt+emballage+hantering, utöver den fasta avgiften tillkommer även en avgift på 10% av ordersumman.

Leveranstid:De flesta av våra varor har vi i eget lager och kan därför ge dig en snabb leverans, oftast samma dag som ordern inkommer eller dagen efter.
I enstaka fall händer det att varan skickas direkt från våra leverantörer till dig.
Vid tillfälligt hög orderingång kan dock leveranstiden bli något förlängd.

Har du ej fått någon orderbekrätelse för din order inom 1 timme, kontakta oss för manuell kontroll.

Vi reserverar oss mot fel i det angivna lagersaldot. 

Vi reserverar oss för fel i bild och text. (meddela oss gärna om du upptäcker fel)
Bilder i webbshoppen är till för att illustrera typ av vara, står inget fabrikat angivet i text eller varubenämning kan olika fabrikat eller utseende förekomma om inget annat överenskommits eller angivits.

Returrätt och 14 dagars öppet (postorder/distansköp)

Vi lämnar 14 dagars öppet köp enligt distansavtalslagen till privatpersoner, om du ångrar ditt köp skickar du den oskadade och oanvända varan i retur till oss. (gäller ej vid egen avhämtning av varan eller för företag)
Returfrakten bekostar du själv, vi löser inte ut något du skickar mot postförskott.
Vill du köpa returfraksedel av oss kan ni kontakta oss via mailen, detta kostar 99:-.
Öppet köp på testade varor kan i vissa fall medges om detta överenskommits FÖRE beställningen, i annat fall följer vi reglerna för ångerrätt. (Gäller privatpersoner)
Du har alltid 14 dagars returrätt på varor beställda via postorder enligt distansavtalslagen.
Villkoret är då att varan är helt oanvänd och att originalförpackningen är i samma skick som när du mottog varan.
Du får varans pris återbetalt inom 14 dagar från det vi återfått och godkänt returen.(Dock ej dina utlägg för fraktkostnader)
I de fall återbetalning av frakt är aktuell så sker enbart återbetalning av avgifter för det billigaste frakt och betalsätttet vi erbjudit för din order. (väljer du själv dyrare frakt & betalsätt står du själv för mellanskillnaden)
Observera att du alltid måste lösa ut dina beställda varor för att kunna utnyttja ångerrätten.
OBS INGEN ÅNGERRÄTT på ESD-känsliga varor som levereras i förseglad ESD påse om förseglingen på denna brutits. (t.ex vissa ca-moduler, minnen, hårddiskar och elektriska/elektroniska reservdelar m.m)

Ingen ångerrätt finns på varor som tillverkats, monterats eller klippts till på kunds order, t.ex antennkabel eller där säljaren på beställning från köparen monterat tillbehör på eller i den beställda produkten.

Vid försäljning till företag eller personer med enskilda firmor där de beställda varor är avsedda att användas i den enskilda näringsverksamheten finns ingen returrätt.

Det finns ej returrätt på reservdelar som använts i felsökningssyfte, t.ex lösa LNB:n, switchar, nätdelar, fjärrkontroller etc.
Om varan använts eller emballage skadats drar vi av minst 30% av priset för uppkommen värdeminskning vid en i övrigt, enligt reglerna för ångerrätt, godkänd retur, dock alltid minst 500:-.
Säljaren har vid återbetalning även rätt att dra av belopp för uppkommen värdeminskning genom t.ex att varans försäljningspris sänkts kraftigt under tiden köparen innehaft varan i sin ägo. (detta gäller endast om varan inte återkommit i retur till oss inom 14 dagar från utleveransen samt att försäljningspriset sänkts mer än 10% under perioden)
Observera att om du utnyttjar din ångerrätt så ska varan returneras med Postens företagspaket eller liknande tjänst med utkörning till oss.
Du kan också köpa en returfraktsedel av oss för 99:-, kontakta oss via mail för beställning.
Retur måste ske inom 5 dagar från att du meddelat oss att du vill utnyttja din ångerrätt dock max 14 dagar från du informerats om ångerrätten, dvs. normalt när du godkänt villkoren vid köpetillfället.
Vill du läsa reglerna i sin helhet finns de hos konsumentverket.
Returrätt och öppet köp gäller endast privatpersoner, vid försäljning till näringsidkare följer vi svensk lag.

Vid utnyttjande av ångerrätt måste varan skickas i retur på köparens bekostnad och med ett transportsätt som körs ut till oss.

Skickas det med transportsätt som innebär att vi måste åka runt och hämta in paketen förbehåller vi oss rätten att dra av 100:- på återbetalningen.

  

Betalningsvillkor:

Du kan välja mellan att betala i förskott till vårt PlusGiro 242423-2,  SWISH, med bank/kontokort,  avbetalning eller 14 dagars faktura (efter godkänd kreditprövning)
Ansökan för att bli godkänd fakturakund görs online medan du väntar i kassan.
En "kreditavgift" tas ut vid 14 dagars faktura för att täcka kreditupplysnings och factoringkostnader, du ser aktuella avgifter för betalsätten i kassan.
Betalar du ej fakturan inom angiven tid reserverar vi oss för att ta ut en påminnelseavgift och dröjsmålsränta.
Betalningstiden för faktura/delbetalning börjar räknas från det datum vi packar/skickar ordern, normalt skickas fakturan via e-post till den adress du uppgivit vid order.
Kontakta oss om du saknar fakturan.

Presentkort har en normal giltighetstid på 1 år från inköpsdatum-

Garantivillkor:

Alla varor har minst 1 års garanti mot fabrikationsfel om ej annat anges, vissa varor har längre garanti från tillverkaren och då gäller naturligtvis denna men kan i vissa fall betyda att man får ta kontakt med tillverkaren själv.

På förbrukningsvaror lämnas normalt endast uppackningsgaranti.

På förbrukningsvaror av typen laddbara batterier, fjärrkontroller samt liknande varor lämnas 3 månaders funktionsgaranti.

I de fall en tillverkare lämnar längre garanti än 1 år så gäller att köparen efter 1år ställer sina garantianspråk direkt till tillverkaren. (vi hjälper gärna till med kontaktuppgifter)
Undantaget från garantin är varor som kan anses som förbrukningsvaror och reservdelar, på dessa gäller uppackningsgaranti om ej annant angivits. (t.ex batterier)
Garanti föreligger ej om en vara slutar fungera p.g.a en kanaldistributör gör ändringar i sitt kod och/eller sändningssystem.

Har kund lagt in en felaktig programvara som gör att produkten slutar att fungera så gäller ej någon garanti.
Om du misstänker att en vara är defekt under garantitiden så MÅSTE du först ta kontakt med oss för att erhålla ett RMA-nummer, vi anvisar då också en lämplig verkstad i förekommande fall.
Vi lämnar i normalfallet minst 1 års garanti mot fakrikationsfel men längre garantier kan i vissa fall lämnas av tillverkaren.
Vi ersätter ej reparationer på verkstad ej anvisad av oss.
Returnerar du en vara som visar sig felfri förbehåller vi oss rätten att debitera en undersökningsavgift av 300:-+ moms & frakt enligt posten prislista.

Vid garantifel reparerar eller byter vi varan enligt vad som är lämpligast i det aktuella fallet enligt vårt val.
OBS skicka varor för service som brev, Postens Företagspaket, DHL Kundretur. (eller likvärdig produkt med utkörning till oss via annan transportör)
Observera att det inte föreligger garantianspråk enbart p.g.a köpt vara inte är kompatibel med annan vara om du inte uttryckligen frågat oss före köpet om de passar ihop.
Mjukvarubuggar förekommer i all elektronik och är inte att betrakta som ett garantifel på de produkter som kund själv har möjlighet att uppgradera med normala kunskaper.
Vid köp av vara som inte uttryckligen är godkänd eller anpassad för viss operatör kan det hända att vissa funktioner inte fungerar som de ska eller helt uteblir, kontrollera därför i förekommande fall upp detta före order, inga reklamationer avseende kompatibilitetsproblem och liknande accepteras.
Om du upptäcker ett fel ska varan reklameras senast inom 2 veckor från du upptäckt eller borde ha upptäckt felet.
Efter att vi gett klartecken att skicka in varan för service så måste alltid varan skickas inom 5 dagar för att returen ska anses giltig, retur ska endast ske till av oss anvisad returadress.
Har vara synlig transportskada ska detta alltid anmälas direkt till transportören eller oss inom 2 arbetsdagar från mottagandet.